Inspiraatio

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun en löytänyt yöpaitaani eilen illalla. Möykkäsin kakaroille, että te sen olette hävittäneet kun aamulla mylläsitte minun sängyssä. Eikä se sänky ole ollenkaan teidän myllättävissä vaan yksistään minun. Aina pitää pomppia niin että jouset paukkuu ja peitot pöllyää. Sitten on koko kammari sekaisin ja väsyttää ja eikä pääse nukkumaan kun ei löydy yöpaitaa.

Ps. Se yöpaita muuten löytyi kun nostelin myttyyntyneen päiväpeiton pois sängystä ja senkin olin itse siihen mytännyt. Mutta ei se teidän kersojen syyllisyyttä poista kun yleensä te mokomat hävitätte minun tavarat, vaikka miten muuta väitätte.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun lainasin kirjastosta dekkarin. Se oli ohut ja mukavan näköistä luettavaa ja helposti älyttävää. Kyllä oli liiankin helposti älyttävää. Ihan kuin joku minunlainen amatööri olisi tuosta vaan raapaissut kasaan rikosdraamaa. Minkälainen kustantamo tuommoista soopaa ottaa julkaistakseen kun syyllinen selviää jo sivulla 24.
Kyllähän siinä itsensä tuntee älykkääksi kun selvittää syyllisen jo heti alussa, mutta en minä edes halua olla niin älykäs. Kyllä oli jännitys ihan kokonaan poissa.

Meidän kirjastossa on kiva kirjastontäti. Aina kun minä menen kirjastoon ja kysyn, että mitähän minä haluaisin lukea niin se lykkää vinon pinon kirjoja käteen ja hyviä ne on aina olleet. On se toinenkin täti kiva, mutta kyllä se ei yhtään tiedä, mitä minä haluan lukea. Itse piti tuokin dekkari valita ja pieleen meni. En sano kirjailijan tai kirjan nimeä, ettei se kirjailijakin pahoita mieltään.

* * *

No nyt varmasti jokainen tajuaa, mitä se kiva kirjastontäti lykkäsi kouraani. Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja on ihan käsittämättömän mahtavaa tekstiä ja inspiroi välittömästi tätä amatööriä. Ei mahtant mittää, sormet lähti laulattamaan näppistä kun jotkut tarinat olivat ihan minun allekirjoitettavissa. Suosittelen.

Kommentit

Miimi sanoi…
Nii-i! Se on tosi hyvä! =)
Kiitos vaan käynnistä ja lenkistä, Pamppu ainakin oli onnellisen uuvuksissa sen jälkeen.
Hanna P sanoi…
Juu, kyllä lojui meilläkin rauhallista jengiä pitkin sohvia ;)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Koiraa luulin pyytäneeni, mutta mitä sainkaan

Ykkönen, kakkonen, hevosmies Makkonen...

Taiteentäyteinen viikonloppu Imatralla